środa, 16 marca 2016

Usługa płatna

Ludzie to są jacyś dziwni. Jakby mogli to by nic nie robili. Delegowanie zadań i obowiązków na innych stało się tak powszechne, że sięgnęło granic absurdu. A może nawet te granice przekroczyło.

Jest masa rzeczy, które ludzie bez problemu mogliby robić samodzielnie, nie robią. Dlaczego? Bo im się nie chce. Nawet nie to że im się nie chce ręką ruszyć, nie chce im się myśleć. Myślenie wyszło z mody. Po co myśleć, po co uczyć się czegoś nowego, nawet łatwego, skoro można znaleźć kogoś kto już to umie. Zapłacić mu za usługę, albo przekonać, że mógłby daną rzecz zrobić za darmo, w końcu to taki drobiazg. Nie wiem czemu ta druga rzecz przydarza się częściej. A już najczęściej przydarza się mnie.
Ludzie bardzo często uważają, że po pierwsze, skoro i tak jestem w domu to przecież mam czas, po drugie skoro i tak mój komputer jest non stop włączony to te kilka kliknięć to nie jest dla mnie problem. Po trzecie, za takie bzdety naprawdę nie powinnam brać pieniędzy. W końcu cała sprawa zajmuje tyle, co postawienie pasjansa. Faktycznie, ja szablonów szukam kilka minut, ale dojście do wiedzy gdzie są najlepsze zajęło mi wiele czasu. Dlatego teraz to u mnie kosztuje. Może to dziwne brać kasę za szukanie czegoś darmowego, ale przecież nikogo nie zmuszam do korzystania z moich usług.
Faktycznie, często cała sprawa tyle zajmuje. Mnie. Bo już wiem gdzie szukać, wiem do kogo uderzyć, wiem na co zwrócić uwagę. I tak, uważam, że należy mi się za to kasa. Jeśli ktoś uważa, że mi się nie należy to niech sobie szuka sam. Sam będzie szukał ze dwie godziny. Skoro uważa, że nie ma sensu zapłacić komuś by te dwie godziny zaoszczędzić to niech nie płaci. Ja nic dla nikogo za darmo nie zrobię tylko dlatego, że mogę to zrobić szybko.
Dla rodziny robię wyjątki, ale tylko dla bliskiej rodziny. Tej najbliższej. Jeśli ktoś się nie kontaktuje ze mną dwa lata a potem dzwoni niby ot tak, by powiedzieć w końcu że potrzebuje przysługi to tej przysługi nie dostanie. Ja przez te dwa lata musiałam sobie radzić bez niego. Prosta zależność. Cyniczna ale uczciwa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz